loading...
سایت اطلاعات جامع جراحی زیبایی بینی
Rhinoplasty Group
هدف از ایجاد این وب سایت تلاش برای روشن کردن نکاتی در مورد جراحی های پلاستیک و زیبایی است که در حیطه کار جراح پلاستیک قرار دارند. بنابراین هدف نه تنها بیان صادقانه نکات مثبت مربوط به جراحی ها و نمونه های ارایه شده است بلکه بر آنیم که عوارض و نتایج سوء احتمالی اعمال جراحی های پلاستیک را نیز گوشزد نمائیم. البته در این مجال امکان انتقال اطلاعات کلی وجود دارد و ذکر جزئیات امکان پذیر نیست. طبیعی است موارد ارائه شده فقط برای نمونه است و توضیحات بیشتر و بازبینی نمونه های بیشتر را در مراجعه حضوری دریافت خواهید داشت. مهم است شما بدانید که برای عمل جراحی ممکن است چندین و حتی دهها روش کار و عمل وجود داشته باشد و هر جراحی روش موفق و مورد علاقه خود را پیش می گیرد.

  کسی که می خواهد عمل جراحی پلاستیک انجام دهد، حق دارد اطلاعات و مشاوره های لازم را در بهترین شرایط کسب نماید و از بهترین امکانات بیهوشی و دارویی بهره مند شود، به طوریکه سلامت فرد به هیچ وجه مورد تهدید قرار نگیرد و بهترین نتیجه ممکن را از عمل جراحی خود بدست آورد.


یه توصیه به شما دوست عزیز که تازه در اول راه انتخاب دکتر هستید:

3 نامزد اصلی برا دکتر جراحتون داشته باشید.
هر دکتری که از سبکاش خوشتون میاد و ناراضی کمتری داره و عوارض بعده عمل ازش گزارش نشده و بهش می تونید اعتماد 100 در 100 کنید، رو به عنوان جراحتون انتخاب کنید.
برای تصمیم گیری نهایی حتما حداقل 3 بار به مطب دکتر مورد نظر مراجعه کرده و بینی های عمل کرده دکترو خوب ببینید. به هیچ عنوان به یک بار رفتن مطب اکتفا نکنید.
فکر نکنید هر کی هزینه عملش بیشتره کارش بهتره و ناراضی نداره!

عکس نیمرخ اصلا سند خوبی برای اینکه بگیم بینی خوب عمل شده نیست. ممکنه از نیمرخ بینی خوب به نظر برسه اما عکس از تمام رخ کاملا بد و زشت باشه.


در آخر
نکته آخر اینکه دستگاه های کوچک کننده بینی هیچ نقشی در تقویت غضروفهای ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند.در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین جراحی صرفا انگیزه تجاری دارد .هوشیار باشید


برای اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید و یا با آی دی میدیریت در تماس باشید.


نمایش وضعیت در یاهو

مدیریت


نمایش وضعیت در یاهو

آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 2681 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

 چهره زیبا و جذاب

 

جذابیت، جوانی، زیبایی از یك صورت تصویری ماندگار و زیبا میسازند. اما چرا میگویند یك صورت زیبا و دیگری نازیباست؟ زیبایی چیست و چه صورتهایی زیبا شناخته میشوند؟ جراحان و متخصصان زیبایی چه تغییراتی در چهره به وجود میآورند كه آن را جذاب و زیبا میسازند؟

تبلیغات رسانه های گروهی، فیلمها و نوشته ها نیز بر معیارهای ما از زیبایی موثر خواهند بود. به عنوان مثال بینی پهن در جامعه ما زیبا نیست ولی در كشور گینه نماد زیبایی و جذابیت است.

یا در بسیاری از كشورهای اروپایی و امریكایی و كشور خودمان، دندانهایی سفید و ردیف زیبا به نظر میرسند ولی در بعضی كشورهای افریقایی سیاه كردن همه دندانها با مواد رنگی و شیمیایی خاص، گامی در جهت زیباتر شدن به شمار میرود. زیبایی به مجموعهای از خصوصیات گفته میشود كه احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورند و باعث جذابیت شوند. به زبان دیگر هر چه صورت یك فرد به ظاهر انسانی نزدیكتر باشد، زیباتر به نظر میرسد. هر چه یك صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزونتری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش میگذارد.

 

 

خصوصیات یک چهره زیبا

 

مطالعات علمی نشان داده اند، چهره هایی كه به نظر ما زیبا و جذاب به نظر میرسند، ویژگیهای خاص دارند كه این ویژگیها را در ۲ گروه اصلی میتوان جای داد:

۱-سلامت و تندرستی

۲-زیبایی

 

همچنین تحقیقات علمی و روانشناسی در جامعه امروز جهان، معیارهای خاصی را برای چهره زیبا در نظر میگیرند كه البته مطلق نیستند. آكادمی جراحی زیبایی امریكا، مشخصات یك چهره زیبا برای خانمها را پوست كمی برنزه و نه رنگ پریده، صورتی باریك و بدون چربی اضافه، لبهای پر، ابروهای پر و تیره، مژههای بلند و باریك، گونههای برجسته، پلكهای باریك، بینی باریك، پوست شفاف و كشیده و بدون چین و چروك، دندانهای سفید و مرتب، چشمهای درشت و شفاف، پیشانی بلند، در نظر میگیرند در مقابل ویژگیهای یك چهره زیبا برای آقایان؛ پوست تیرهتر و سبزه، صورت جمعوجور و باریك با چربیكم، لبهای قرینه، ابروهای تیره و مژههای پر، پهنتر بودن نیمه فوقانی صورت نسبت به نیمه تحتانی، چانه برجسته كه نشاندهنده قدرت مرد است، فك پایین قوی و بازاویههای مشخص، ابروهای پر و تیره، شیار بین بینی و لب كم عمق و پلكهای نازك، است. این معیارها در جامعه های مختلف ممكن است كمی متفاوت باشد و سلیقه شخصی افراد مختلف نیز بر معیارهای ذهنی آنها از یك چهره زیبا موثر است ولی با وجود این، اصول و معیارهای زیبایی انسان در طول تاریخ و تا به امروز ثابت باقی مانده است.

 

 حالتهای صورت نیز بر جذابیت چهره اثر مستقیمی دارند. حالتهایی از چهره وجود دارند كه با آن چهره جذاب است و حالتهایی وجود دارد كه جذابیت چهره را میكاهد. بهعنوان مثال آكادمی زیبایی امریكا معتقد است چهرههایی كه حالتهایی از شادی، انرژی و آشنایی و خودمانی بودن را به نمایش میگذارند، جذابتر به نظر میرسند.

 

ویژگیهای صورت زیبا

 

زیبایی ظاهری فرد اثرات زیادی در روابط اجتماعی فرد و تاثیر او بر اطرافیانش در جامعه خواهد داشت.زیبایی صورت” را میتوان به صورت مجموعه صفاتی تعریف کرد که باعث جذابیت فرد  میگردد.بخشی از این زیبایی را ما از والدین خود به ارث میبریم ولی این همه ماجرا نیست و بخش مهمی از زیبایی دست خود ماست که میتوانیم با افزودن زیبایی اکتسابی به زیبایی ارثی حداکثر جذابیت را برای خود ایجاد کنیم.

روان‌شناسان معتقدند که ظاهر یک انسان برای ابراز موقعیت اجتماعی و ایجاد تاثیر بر دیگران و در نتیجه ایجاد اعتماد به نفس و رضایت او از خود، بسیار پراهمیت است. همه انسان‌ها مشتاقانه منتظر پذیرفتن مشورت از سوی افرادی هستند که می‌توانند ضامن زیبائی و سلامتی چهره آنها باشند.

اگر صورت را به طور کلی به شکل یک بیضی در نظر بگیرید و آن‌را با یک خط فرضی عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با خط افقی فرضی دیگری بیضی را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمائید، در یک چهره متناسب، محل چشم‌ها روی خط افقی است. حال خط افقی را به ۵ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم با این کار اندازه طبیعی چشم‌ها مشخص خواهد شد به این ترتیب متوجه می‌شوید که فاصله بین دو چشم، برابر با یک چشم است. نیمه بالای چهره (بالای چشم‌ها) محل قرارگیری ابرو است.

در یک چهره متناسب اگر از خط افقی تا پایین بیضی را به دو نیمه تقسیم کنیم نوک بینی باید بر روی این نقطه واقع شود. اگر خواستید چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد فاصله ابروها را بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده می‌خواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیک باشند.

 

 

 

نسبت طلایی بین اجزای صورت :

جالب است بدانید در صورت های زیبا، یک نسبت طلایی بین اجزای مختلف آن چهره وجود دارد که بسیاری از دانشمندان این نسبت را در بسیاری از اجزای زیبای طبیعت مانند گلبرگ های گل ها، بدن پرندگان، اجزای بدن حشرات و حتی استخوان بندی انگشتان دست کشف کرده اند.  و این عدد 1/618 است. بر این اساس در چهره های زیبا وایده آل این نسبت طلایی در بین خطوط طولی، عرضی و عمودی صورت وجود دارد. در نسبت های عمودی، فاصله خط رویش موها تا قاعده بینی به قاعده بینی تا زیر چانه است و همچنین فاصله خطی که دو مردمک را به هم وصل می کند تا خط بین دو لب به خط بین دو لب تا زیر چانه، است.

 در اجزای افقی صورت های متناسب هم این نسبت می درخشد. مثلا اگر شما چهره ای ایده آل داشته باشید نسبت عرض لب های شما به عرض بینی شما است. برای بررسی این نسبت ها می توانید یک عکس تمام رخ از خودتان بگیرید و سپس این خطوط را روی آن بکشید و با یک خط کش آنها را اندازه گیری کرده نسبت آنها را با هم مقایسه کنید.

 در جراحی پلاستیک این نسبت‌ها فوق‌العاده اهمیت دارند و در صورت عدم رعایت، تأثیر منفی در صورت گذاشته و سایر قسمت‌های صورت را هم بد نشان می‌دهند. مثلا اگر یک بینی بیش از حد کوتاه شود و نسبت در آن رعایت نشود، این طور به نظر می‌رسد که قسمت پایینی صورت، کشیده و بلند شده یا این که لب بالا خیلی بلند شده است. اگر این نسبت‌ها در صورت کسی به طور طبیعی برقرار باشد، صورت او متناسب و زیبا قلمداد خواهد شد.

 
 
  تناسب اندام صورت با جراحی بینی

جراحی پلاستيك بينی، علاوه بر ايجاد تناسب در خود بينی، ارتباط خوشايندتری را بين بينی و ديگر اجزای صورت برقرار مي كند. به همين دليل، نبايد بينی را به عنوان عضوي مجزا و جداگانه درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بينی با پيشانی، چشم، لب و چانه به گونه ای است كه هر نقصی در اجزای صورت، مي تواند بر اين ارتباط ظريف تأثير گذارد

شکل ابرو می‌تواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. اگر ابروی شما به فرم صورت‌تان نخورد، فرم صورت به هم خورده و شکل آن تغییر می‌کند. پس اولین قدم این است که فرم چهره خود را بشناسید. بر اساس معیارهای تعریف شده زیبائی، برای هر فرم صورتی، بهترین و بدترین فرم ابرو پیشنهاد شده است

برای صورت کشیده بهترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است و بدترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌کوتاه است. در مورد صورت‌های گرد بهترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌کوتاه است و بدترین ابرو، ابروی گرد است. بهترین ابرو برای صورت‌هائی که چهارگوش هستند، ابروی زاویه‌دار و منحنی با قوس تیز است کسانی که صورت قلبی شکل یا گلابی شکل دارند بهتر است ابروی گرد را انتخاب کنند. بدترین فرم ابرو برای این افراد ابروی صاف و افقی است.

 

صورت مثلثی

 

اين نوع صورت چانه باريك و پيشاني پهن دارد. در اين نوع صورت  ابرو بايد به صورت ۸ در بيايد .يعني ۸ بودن ابرو را شدت ببخشيد.

 

 

صورت دراز

در اين نوع صورت ؛ گونه هاي گودي شكل وجود دارد و فرم صورت دراز است. در اين حالت ابرو را بايد بيش از حد معمول باز كنيم ( منظور وسط ابرو يا به اصطلاح تاج ابروست) . سعي كنيد ابرو را پر پشت و حالت دار برداريد

 

صورت مربع

در اين نوع صورت پيشاني پهن و چانه به ابروست.  بنابر اين بايد تنه ابرو  ( منظور از تنه ابرو همان قوص ابروست) بايد قوص بيشتري داشته باش دو سر ابرو به طرف دم ابرو ؛ به صورت كشيدگي امتداد داشته باشصورت مربع است.

 

صورت گرد

 در اين نوع صورت ؛ خط پيشاني و چانه گرد است.بنابر اين هيچوقت ابرو را نبايد به صورت كماني در آورد. مقداري ابرو را صاف كنيد و از پرپشت نگه داشتن ابرو بپرهيزيد

 

صورت مثلثي با قاعده پهن

اين صورت كه به فرم قلبي هم معروف است.در اين نوع صورت پيشاني باريك و فك و چانه پهن است. بنابر اين تاج ابرو بايد بيشتر از مقدار عادي برداشته شود

 

: اگر دوست دارید بدانید صورت شما تا چه اندازه متناسب است و چهره شما این امتیاز را دارد، کافی است جلوی آینه بروید و یک چرتکه درباره تناسب اجزای مختلف صورت تان بیندازید.

 

● چانه متناسب

 

 

به طور ایده آل در یک نمای نیم رخ، خط عمودی که از کنار لب پایین شما کشیده می شود باید به چانه شما برسد. اگر نوک چانه عقب تر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقب تر از حالت ایده آل است.

در این شرایط ممکن است تقویت چانه یا همان جلوتر آوردن آن، برای هماهنگ کردن اجزای صورت شما لازم باشد ولی اگر برعکس، نوک چانه شما از این خط عمودی جلوتر زده باشند، آن وقت شما چانه ای بیرون زده خواهید داشت که می توانید با مشورت یک جراح پلاستیک، از کوچک تر کردن چانه تان سود ببرید. یک چانه ایده آل و متناسب می تواند حالت لب ها، دندان ها و بینی شما را بهتر کند.

  

در زیبایی صورت باید تمام اجزای صورت را در کنار هم در نظر بگیریم و به زیبایی یک چهره رای بدهیم.

 

اینکه بیاییم و روی یک جزء صورت دست بگذاریم و فکر کنیم با دستکاری آن صورت زیباتر می شود، معمولا طرز فکر چندان درستی نیست. برای تعیین تناسب چهره باید تمام اجزای آن از قبیل موها، پیشانی و ابروها را بررسی کنیم. بعضی از اوقات ممکن است شما فکر کنید اگر تغییری در فک تان داده شود چهره شما زیباتر می شود در صورتی که شاید اصلا فک ها مشکلی نداشته باشند و ناهنجاری مربوط به بخش دیگری از چهره باشد.

 

کدام مردان زيباترند؟

 

در يک مطالعه، دانشمندان عکس چهره مردي را انتخاب کردند که صورتي با خصوصيات زنانه، مانند بيني کوچک، فک ظريف و چشمان درشت داشت. سپس با برنامه فتوشاپ چهره او را مردانه تر کردند؛ يعني آرواره هايش را قوي و مربعي شکل، بيني اش را بزرگ تر و چشمانش را کوچک تر کردند. اين تصاوير را به گروهي از بانوان براي ارزيابي آن چهره نشان دادند. از سوي ديگر، محققان از اين بانوان در هنگام ديدن اين دو تصوير درباره سيکل باروري شان پرسش کردند تا سطح استروژن خون شان را ارزيابي کنند. نتايج اين مطالعه نشان داد که بانوان که در دوران بارداري و سيکل قاعدگي خود، چهره اي را که مردانه تر بود جذاب تر دانسته بودند و پس از گذشتن از اين زمان ها، چهره ظريف تر و با خصوصيات زنانه تر را زيباتر ارزيابي کردند. ميزان هورمون هاي بدن در ارزيابي ما درباره زيبايي افراد موثر است.

در مطالعه اي ديگر محققان متوجه شده اند که نظر ديگران درباره زيبايي ظاهري افراد بر قضاوت ما درباره زيبايي آن فرد، اثر مي گذارد و ما به طور معمول با ديگران هم سو نظر خواهيم داد. در اين مطالعه چند ويدئو از يک مرد که در آنها گاهي لبخند مي زد و گاهي چهره عبوس و گاهي خنثي به خود گرفته بود، به خانم ها نشان داده شد. همه اين خانم ها اعتقاد داشتند که اين مرد در ويدئويي که در کنار همسرش به دوربين لبخند مي زد، زيباتر و جذاب تر به نظر مي آمد. بنابراين حالت هاي چهره هم در جذابيت دخيل اند. مطالعات نشان مي دهد که بانوان جوان تر به جذابيت ظاهري همسر خود اهميت بيشتري مي دهند و خانم ها مسن تر، وفاداري و ثبات شخصيت و ثروت را معيارهاي جذابيت همسر خود مي دانند.

 

 

 چگونه چهره زیبایی ایجاد کنیم

 

● کدام زنان جذاب ترند؟

 

چهره زيبا و جذاب براي خانم ها داراي خصوصيات مشترکي است که شامل استخوان گونه برجسته، چشمان درشت، فک ظريف و باريک است. نسبت هاي ميان اعضاي صورت بانوان عامل ديگري در زيبايي صورت است که طي رشد و بلوغ براساس ترشح هورمون ها تغيير مي کند. در مطالعه اي دانشمندان نشان داده اند که فاصله چشم تا چانه بانوان يکي از معيارهاي جذابيت صورت آنها به شمار مي آيد. اندازه طبيعي اين فاصله در چهره دختربچه هاي ۵ تا ۱۱ ساله، اندازه گيري مي شود و اگر اين فاصله در چهره خانمي اندکي کمتر از اين ميزان طبيعي باشد، چهره اش به نظر جذاب تر مي آيد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین معیار برای انتخاب جراح بینی کدام است؟
    لینکستان

    آمار سایت
  • کل مطالب : 162
  • کل نظرات : 476
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 326
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 109
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 247
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 6,714
  • بازدید سال : 41,195
  • بازدید کلی : 6,087,077
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات متنی